Skip to main content

Webbutikens beställnings-
och leveransvillkor

Vi levererar bara i Finland. Det är viktigt för oss att du är nöjd med de produkter du har köpt. Kontrollera alltid produkterna och att leveransen överensstämmer med din beställning. Produkternas leveranstid är uppskattningsvis 3–5 vardagar. Vi strävar efter att hantera beställningarna så snabbt som möjligt och överföra dem för leverans så snart det är möjligt. Om du har några frågor gällande din beställning eller om du vill ändra din beställning ska du så snart som möjligt kontakta vår kundtjänst på tfn +358 10 820 0020 eller uula@uula.fi.

Beställ produkterna i webbutiken genom att flytta dem till varukorgen och betala varukorgens innehåll med det betalningssätt du har valt. Därefter kan du inte längre ändra din beställning från webbutiken. Du får en orderbekräftelse till din e-postadress. Spara orderbekräftelsen. När du beställer från webbutiken förutsätter vi att du har läst och förbinder dig till de gällande försäljningsvillkoren.

Betalning

Vi använder följande betalningssätt:

Mobilbetalning: Pivo, MobilePay

Bankbetalning: OP, Nordea, Handelsbanken, Aktia, Sparbanken, Ålandsbanken, Danske Bank

Kreditkortsbetalning: Visa, Visa Electron, Mastercard

Faktura- och delbetalning: Collector bank, Jousto

Övriga betalningssätt: Pay

Leverans av produkterna

När du har gjort din beställning överförs den till hantering. När produkten finns i vårt lager är den uppskattade leveranstiden 3–5 vardagar. Om produkten är tillfälligt slut eller om produkten har en avvikande leveranstid, levereras produkten som en restleverans. Vi levererar bara i Finland.

Om produkten har försvunnit eller skadats under transporten eller i övrigt inte överensstämmer med din beställning, ska du anmäla felet senast inom 14 dagar, antingen skriftligt eller per telefon. Om produkten har skadats under transporten är det mycket viktigt att meddela detta till transportföretaget direkt när du tar emot produkten.

Om du har tagit emot fel, en felaktig eller trasig produkt/det fattas något från beställningen ska du alltid kontakta vår kundtjänst uula@uula.fi eller +358 10 820 0020.

Leveranssätt och -kostnader

De produkter du har beställt levereras till Postis verksamhetsställe närmast dig eller alternativt som hemleverans direkt till ditt hem. Produkterna levereras med Posti, vilket innebär att den slutliga leveranstiden beror på Postis utdelningstidtabell /hanteringshastighet.

Priser för beställningar från webbutiken:

Postpaket 6,50€ / 7,95€ / 12,95€.

Posti Hempaket 10,45€ / 13,95€ / 17,96€/ 19,90€ / 21,45€.

Då och då erbjuder vår webbutik fri leverans med en kampanjkod. Du hittar mer information om den på vår startsida.

Tilauksen peruuttamis- ja palautusoikeus

Ånger- och returrätt

Du kan återkalla ditt köp inom 14 dagar från leveransdatum. För att utnyttja sin ångerrätt ska kunden meddela detta per telefon, brev eller e-post. När meddelandet om utnyttjandet av ångerrätten inlämnas innan ångertiden löper ut anses kunden ha följt tidsfristen för ångerrätt. Att endast returnera varan eller inte hämta ut den utan ett separat meddelande om återkallande av köp räcker inte. Om du vill ångra din beställning och det inte beror på produkten ansvarar du för transportkostnaderna vid en produktretur.

Bytes- och returrätten gäller endast onyanserade färger samt oöppnade och oanvända produkter. Produkterna ska förvaras enligt förvaringsanvisningarna, vanligtvis i rumstemperatur. Om den produkt som ska returneras har förpackats eller hanterats vårdslöst, svarar du för värdeminskningen till ett belopp som högst motsvarar produktens fulla värde. Återbetalningen sker när vi har kontrollerat att den returnerade försändelsen är felfri.

Begränsning av ångerrätt

  • Ångerrätten gäller inte om du har beställt en nyanserad färg. De nyanserade färgerna tillverkas beställningsspecifikt enligt kundens önskemål. 
  • Produkterna har inte returrätt om du har beställt en nyanserad färg. De nyanserade färgerna tillverkas beställningsspecifikt enligt kundens önskemål.
  • Företagskunder har inte ångerrätt för beställningar.

Returnera produkten så här

Följ de här anvisningarna när du returnerar en produkt:

  1. Hantera den produkt som ska returneras och den ursprungliga förpackningen omsorgsfullt.
  2. Anmäl returneringen till adressen uula@uula.fi. eller per telefon till numret 010 820 0020.
  3. Vi önskar att du alltid anger orsaken till returen.
  4. För de produkter som ska returneras till Posti.
  5. Retur till adressen Uula Color Oy, Yttiläntie 265, 32920 Kauvatsa, FINLAND.
  6. Ange Uula Color Oy:s Postkod (601869 Postpaket eller 805880 frakt)
  7. Du kan också returnera produkten till Uulas fabriksbutik, Yttiläntie 265, 32920 Kauvatsa, FINLAND.

Andra villkor ock rättigheter

Övriga villkor

Tillsammans med produkternas datablad hittar du produktbeskrivningar, säkerhetsdatablad, eventuella faroangivelser samt målning- och bruksanvisningar. Kunden ansvarar alltid för testning av produkten för sitt eget användningsändamål. Vi ansvarar inte för fel som orsakas av att produkten inte lämpar sig för kundens användningsändamål. Kunden ska alltid läsa de bruksanvisningar och faroangivelser som ingår i den tekniska specifikationen. Vi ansvarar inte för fel som har orsakats av att dessa anvisningar inte har följts, till exempel produktens felaktiga förvaring, felaktig användning eller bristfällig skyddsutrustning under användningen.

Rätt att avslå beställning

Om någon av de produkter du har beställt inte finns finnstillgängliga förbehåller vi oss rätten att häva köpet. Observera att varukorgen i webbutiken inte reserverar produkter från lagret förrän beställningen har betalats.

Meningsskiljaktigheter

Vi ansvarar för eventuella fel i produkterna i enlighet med Finlands lag. Vid meningsskiljaktigheter kan du föra ärendet till konsumenttvistenämnden för behandling. Vi rekommenderar att du kontaktar konsumentrådgivningen innan du för ärendet till konsumenttvistenämnden för behandling. Konsumenttvistenämnden kan låta bli att behandla ärendet om konsumenten inte först har kontaktat konsumentrådgivningen.

Uppenbara prisfel

Uula Webbutik förbehåller sig rätten att återkalla en beställning till följd av uppenbara prisfel. Med ett uppenbart prisfel avses en eventuell felaktig prissättning i webbutiken så, att produktens pris väsentligt och tydligt avviker från produktens korrekta pris. Priset avviker tydligt från det korrekta priset i den grad att kunden anses ha förstått att priset är fel.

Force majeure

Uula Webbutik ansvarar inte för förseningar och skador som har orsakats av hinder som webbutiken inte kan påverka som den rimligen inte har kunnat förutse och vars konsekvenser den inte har kunnat undvika. Med force majeure avses bland annat arbetskonflikter, personalens insjuknande, import- och exportförbud samt transportstörningar. Om force majeure kvarstår längre än tre månader har både Uula Webbutik och kunden rätt att häva beställningarna utan skadestånd eller fördröjningspåföljder.

Ändrade villkor

Uula Webbutik kan till exempel på grund av lagändringar ändra beställnings- och leveransvillkoren.